Ce cautam in Romania?

căutare personalizată

marți, 10 martie 2009

Gigi Becali:"Sunt obligat să construiesc ca să vând locuinţe pentru că terenuri nu mai cumpără nimeni"

MOPEDIA.ro: Cum vedeţi piaţa imobiliară din România în momentul de faţă?

Gigi Becali:

Gigi Becali: Îngheţată, din cauza pieţei monetare internaţionale. Terenurile, suprafeţe mari erau cumpărate de investitorii străini. Investiţiile străine venite în România au stagnat, nemaifiind bani. Şi atunci nu se mai cumpără terenuri.

IMOPEDIA.ro: Dar românii nu cumpărau şi ei?

Gigi Becali: Asta este altă situaţie. Dacă mă întrebaţi în general la piaţa imobiliară, apartamente şi case trebuie să se vândă pentru că este cerinţă, un milion aproximativ de case pentru români. Dacă te referi la imobile, la locuinţe, atunci poţi să spui că este într-o stagnare, dar vânzările vor reveni. Acest segment va reveni, dar nu cu preţurile care erau până acum, pentru că preţurile nu erau reale, erau foarte umflate. Va reveni cu un preţ mai mic cu 30% mai mic faţă de ca a fost până acum.

IMOPEDIA.ro: Când credeţi că se va debloca acest segment de piaţă?

Gigi Becali: Deblocarea se va face în momentul când băncile vor da drumul la credite, pentru că oamenii nu aveau toţi bani cash să cumpere case şi atunci lucrau cu băncile. Când băncile vor da drumul la credite, atunci se va debloca şi piaţa asta imobiliară pentru locuinţe.

IMOPEDIA.ro: Vă temeţi pentru proprietăţile pe care le deţineţi, că valoarea lor va scădea?

Gigi Becali: Valoarea lor a scăzut deja, nu că va scădea. Au scăzut şi faptul că un apartament sau o casă face cu 30-40% mai puţin, atunci bineînţeles că şi terenul va scădea la jumătate.

IMOPEDIA.ro: Cu cât au scăzut, până acum, terenurile pe care le deţineţi?

Gigi Becali: Nu pot să spun cu cât au scăzut pentru că nu se vinde nimic la ora asta. Nu poţi să spui nimic dacă nu se vinde. Orice preţ ai cere, nu poţi să vinzi. Atunci nu poţi să spui exact cât au scăzut. Acum, dacă vrei să lucrezi în imobiliare, trebuie să construieşti şi să vinzi locuinţe.

IMOPEDIA.ro: Intenţionaţi să construiţi locuinţe?

Gigi Becali: Am început deja să construiesc. Am o firmă de construcţii. Eu am prevăzut asta cu un an înainte că nu se vor mai vinde terenuri, pentru că terenurile s-au cumpărat, s-au vândut, s-au cumpărat, s-au vândut. Şi normal acei oameni care cumpărau terenuri, cumpărau ca să le parceleze.

IMOPEDIA.ro: În ce zonă construiţi?

Gigi Becali: Eu nu construiesc decât în Pipera.

IMOPEDIA.ro: Şi nu mai vindeţi terenuri?

Gigi Becali: Dacă vreau să le vând şi nu le cumpără nimeni, care-i treaba? Vreau să le vând, dar nu le cumpără nimeni. Aşa că sunt obligat să construiesc ca să vând locuinţe pentru că terenuri nu mai cumpără nimeni. Aşa reuşeşti să vinzi.

IMOPEDIA.ro: Cu cât construiţi pe metru pătrat?

Gigi Becali: Eu am o firmă de construcţii. Normal se ajunge la 500-600 euro/mp. Vând cu 200 de euro în plus că să acopăr terenul.

IMOPEDIA.ro: Aşa puţin? De obicei se vinde cel puţin dublu?

Gigi Becali: Păi se vinde cam dublu, dar pe mine nu mă interesează. Pe mine mă interesează să îmi vând terenul. Şi ca să îmi vând terenul, atunci construiesc şi dau preţul pe teren pe care îl vreau, de fapt care este real şi vând cu locuinţe.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu