Ce cautam in Romania?

căutare personalizată

sâmbătă, 7 februarie 2009

Cu nebunii in casa: Episodul 2 - Ciordeala-Mangleala

Episodul de azi se cheama:

Ciordeala-Mangleala

Trebuie totusi sa stiti ca NU sunt inventii! Sunt chestii traite "live" de mine pe timpul facultatii... Atata doar ca poate evenimentele nu sunt in ordine cronologica, adica io mi-am luat motor abia la sfarsitul anului trei de facultate... deci acum imi dau seama ca faza cu inundarea vecinului s-a petrecut cand eram deja in anul patru

Grasu asta la care stateam, nebun fiind, nu avea nimeni treaba cu el, adica ma refer la politie. Tipul intra in magazine cu un tupeu incredibil, se uita in stanga si in dreapta si cand prindea mmentul ... golea rafturile la el in haina sau in buzunare! Ciordeala era la el ceva obisnuit!
Chestia e ca ciordea parfumuri, deodorante, sticle de Wisky, pachete de cafea, deci avea gusturi rafinate, nu era chiar asa de prost pre cum parea ... Lua alea-alea din magazine - de obicei autoserviri - si merea cu lurcurile ciordite in piata si le vindea pe nimic la vanzatorii de acolo. Avea pana si vanzatori in piata care cand il vedeau il intrebau daca mai are "lucruri din alea ieftine, ca ei cumpara tot!". Era o afacere la care el iesea in pierdere, nu avea pretentii mari, adica de pe o sticla de Ballentines si doua pachete de Jakobs primea bani pt doua pachete de carpati si o sticla de fanta la 2 litri si era omul multumit .
Io la inceput nu am stiut ce dracu face el... ca io plecam dimineata la cursuri si ma intalneam seara acasa, nu bagam io de seama ce invarte el. In fine, dupa vre-o doua luni, cand deja ne imprietenisem, si capatase grasu incredere in mine, il vad ca pleaca pe la 6 seara si peste o ora se intoarce in casa... vine la mine - io stateam la calculator la un CM3 - si ma intreaba cu o voce de copil...
- Gabi.... nu-mi dai 5 mii sa-mi iau un pachet de carpati???
- Pai nu-ti dau ca stau prost cu banii...
- Haaaai, te rooooog, hai ca iti vand un speed-stick cu 5 mii...
- ?
- Hai ca in magazin e 50 de mii, io ti-l dau cu 5 ca trebuie sa-mi iau tigari...
... si scate din buzunar un "mennen speed stick" - io il vad ca e sigilat, avea pana si pretul pe el - zic "bine" si scot portmoneul sa-i dau 5 mii... la care grasu vede ca mai am bani acolo - si incepe:
- Gabi, hai mai dam inca 5 mii, hai ca sa imi iau doua pachete de tigari... hai te rooog, ca vad ca tu ai bani... hai ca imi arde buza dupa un suc... te roooog...
- bai, mai lasa-ma-n p.... mea, da??? Lasa-ma sa traiesc si io!
- Haaaaai, da-mi ca nu saracesti, hai ca-ti mai dau un speed-stick si t gagici, ca sa il dai la gagica aia ce vine la tine
-
- Uite aici: (...)

--- si scoate tipul din buzunar inca doua speed-stickuri de gagici, tot asa, sigilate, totul ok.
- Ba, da de unde dracu ai facut rost de ele???
- - pai stii, io am fost la cumparaturi... la cumparaturi prin magazine...
- baaa tu esti nebun?? Daca te prinde ba tampitule careva? Vrei sa intri la bulau?? Ba tampitule, tu stii ca poti sa intrii la puscarie ba pt trei kkturi de-ast...
- Staaaai tu linistit, ca m-a mai prins si le arat buletinul si ma lasa in pace... doar mi-s nebun-nu??? sau ai uitat ???
- Ce-ai ba? Esti prost? cum asa?
- Pai asa, io sunt pensionat pe caz de boala ... n-are politia ce sa imi faca...
.... si uite asa am intrat intr-o combinatie care a durat toata perioada cat am stat la el in chirie. Practic el fura tot ce prindea si vindea rapid obiectele... Daca mai ramanea ceva mi le vindea mie, io a doua zi le vindeam mai departe la facultate la colegi si la colege- care stiau toata povestea. De multe ori veneau fetele la mine sa ma intrebe daca "am primit marfa" . Ca grasul nu ciordea decat marfa de calitate!
Vine grasu intr-o zi la mine in camera si ma intreaba:
- Gabi, tu bei cafea???
- Pai m-ai vazut tu pe mine ca beau cafea??
- Hai ca am ceva cafea, nu cumperi?? Hai ca o dau ieftin... hai ca tre-sa-mi iau tigari... Hai ca o vinzi tu la colegi....
- pai ce cafeaua lu' peste ai??
... la care el se duce in camera lui si vine peste 10 secunde triumfator cu o plasa... si incepe sa scoata: una, doua, trei.....8 Pachete de cafea de juma de kil, da numai Jakobs!!!
- Ba esti tampit? cum dracu ai ciordit atata cafea???
- Aaaa, pai mai am o plasa... - si se duce grasu si aduce si cealalta plasa unde mai avea sase cafele...
Io am ramas masca... adica stiam ca ciordeste, da nici chiar in halul ala, deja tipul era cleptoman, daca vedea o ocazie sa ciordeasca ceva- pai sigur N-O rata!!! M-am mirat cum dracu a reusit sa fure atata la o singura tura...si l-am intrebat..
- aaa, pai a fost simpluu de tot... ca prostii aia de la Mini-Maxi nu au camere de luat vederi, au numai niste vanzatoare care supravegheaza... Am intrat, seara fiind, alea nu prea mai aveau chef sa pazeasca, stateau acolo si vorbeau, asa ca m-am dus printre rafturi, iar ala cu cafea fiind mai ferit am scos plasele si am bagat acolo de pe raft... am bagat in doua plase si am iesit linistit din magazin... in cos am pus un pachet de tigari pe care l-am platit si ele daca nu m-au intrebat ce am in plasa, io nu m-am laudat... Pai io am avut ghinion de data asta, ca aveam in gand sa dau atacul la raftul cu beuturi, cu Wisky, da acolo era o vanzatoare .... Hai cumpara-le tu ca in piata nu mai am la cine sa le vand, ca au plecat toti acasa... hai te roooog, ca vreau tigari si suuuc...

Mi-a vandut toata cafeaua pt un pret modic de 10 mii pachetul (nu mai stiu exact - cert e ca mi-a facut reducere ca am cumparat en-gros!).


A doua zi vine grasu la mine suparat...
- Ce ba, ce-ai patit??
- pai sa vezi - m-am dus iar la magazinul ala sa mai fur niste cafea... ma duc io acolo la raionul cu cafea si erau doua vanzatoare care discutau... cica: "trebuie sa mai comandam cafea din asta, uite ce repede a trecut.."

Am picat jos de ras!
...
Si ca sa nu iasa omul cu mana goala din magazin a ciordit o sticla de Wisky... fiindu-i pofta de o tigara, s-a oprit in piata si a dat-o si pe aia cu 15 mii...

Grasul asta, oricat de nebun si tampit parea la prima vedere nu era chiar asa prost degeaba.. Adica profita din plin de certificatul medical de handicapat mintal, de fapt era un lenes fara pereche. A vazut ca e mai simplu sa traiasca fara sa munceasca, sa fure, sa doarma pana la 11 -12 in fiecare zi. DE obicei nu avea somn noaptea si se culca pe la 2 - 3 cand adormea la televizor.... Chestia e ca NU SE ATINGEA DE ALCOOL! Pe bune, niciodata nu s-a atins de alcool. Io beam cam in fiecare seara cate o bere, mai veneau la mine colegi si beam toti bere, il pofteam si pe el da el NICIODATA nici macar nu a gustat alcool! In tinerete fusese bucatar la un restaurant si castigase destul de bine... avusese o nevasta cam rea iar cand a divortat de ea el s-a tignit la cap. Adica la 33 de ani sa fii pensionar pe caz de boala - asta in timp ce din punct de vedere fizic esti sanatos tun - asta e o chestie -nu? Pt el singurele probleme importante erau sa aiba ceva de haleala (si stati nitel ca va povestesc imediat ce halea ), sa aiba tigari (fumator inrait, fuma 2 -3 pachete de Carpati pe zi) si sa aiba minim 2 litri de suc sau apa minerala pe zi. Astea erau singurele lui preocupari. Altceva nu il interesa! Nu avea nici o perspetiva de viitor, il durea fix la banana de ce se intampla in jurul lui. NU era violent, in schimb avea si el un "mic" defect: era cleptoman, nu putea sa intre intr-un magazin si sa isi tina mainile acasa .
Si acum sa va povestesc de mancarea lui... Poate ca o sa ziceti ca era un prostanac aurolac ce manca resturi sau ce gasea prin gunoaie... ERONAT! La mancare, tigari si sucuri/apa minerala nu facea niciodata rabat! Omul isi respecta stomacul! In timp ce io mancam cu 12 mii pe zi la cantina studentilor, el isi gatea fripturi, ciolane la cuptor, mancaruri care mai de care mai interesante si apetisante de la care nu lipsea NICIODATA CARNEA!!! Si io ma miram de unde prazu' meu avea ala atatia bani sa manance toata ziua numai carne, mititei, gratare... ca io nu-mi permiteam decat sa mananc la cantina... Bai frate, da era nehalit rau de tot mai nene, adica punea halca de muschiulet de un kil si ceva, o felia, o punea la gratar si asta ii ajungea o data, adica io dintr-un kil de carne io mananc trei zile, el halea un kil o data - si tot nu era satul! Stateam si ma uitam ca boul la el cum baga si baga pana nu mai ramane nimic... incredibil cat putea omul ala sa haleasca . Banuiam io ca face el ceva manevre de isi pemite sa haleasca el asa de bine... da nu stiam exact - intr-o zi am aflat!

La 10 metri de blocul unde locuiam era un magazin cu de toate, "Delta" - unde printre altele aveau si trei lazi frigorifice cu carnuri si peste congelat etc... omul intra linistit, se uita si admira un pachet de carne, isi alegea numai bunatati - pastrama, muschiulet, file de peste etc. Si atata admira pachetul de carne ... pana il baga sub geaca! Bai frate, avea ala o viteza de speriat. Facea pachetul ala sa dispara mai ceva ca Copperfield! Am aflat chestia asta intamplator, am mers intr-o zi in magazin, la raionul cu ciocolata si pana sa ma hotarasc io ce si cum, il vad pe el cum intra... am zis in gandul meu "iar a fost asta la ciordeala, a facut bani si acum cum vine sa-i cheltuiasca" asa ca am stat acolo sa vad ce face... si il vad pe dobitoc cum baga pachetul de carne in geaca . Credeti ca i-a fost de-ajuns?? pai nu! Ca aia tocmai primisera marfa proaspata ! A mai bagat doua pachete... dupa care profitand de aglomeratia din micul magazin a iesit linistit afara... iar usa de intrare/iesire era exact langa casa de marcat. Io cred ca m-as fi kkt pe mine de frica in locul lui . Huuuh, ce tupeu... Buun, am mai zabovit io vre-o 3 minute prin magazin si cand dau sa plec ... pe cine vad iarasi la lada cu carne - PE GRASU! Handicapatu naibi nu s-a saturat si a venit sa mai dea o raita prin magazin "la cumparaturi" . Si iarasi a iesit nevazut... m-am crucit cand am vazut fazele astea.
In fine, merg io sus si il iau la rost, ca e idiot ca nu asa se fura, ca oamenii aia saracii o sa iasa in minus, ca altii muncesc si el fura cu nesimtire si patronii o sa-i dea afara cand o sa observe lipsuri la inventar - ma rog, alea alea, la care el imi raspunde senin:
- Taci bai, esti prost??? Daca aia sunt fraieri io ce sa le fac? Hai sa vezi cat am furat...
... si deschide prostu frigideru: ERA CAPTUSIT DE CARNE ATAT CONGELATORUL CAT SI FRIGIDERU, DE SUS PANA JOS!!! .

un singur lucru i-am mai zis:
- Ba, Io nu stiu nimic din ce faci tu! N-am vazut, n-am auzit nimic, daca te prinde careva TE BAT DE TE CACI PE TINE daca dai vina pe mine!
- Stai linistit, ca n-are nimeni ce sa imi faca... ca m-au prins intr-o zi la furat si nu mi-au facut nimic...

- ... pai hai sa-ti povestesc: m-am dus iarasi in centru sa fur ceva dintr-un magazin, am ciordit o sticla de Teachers si cand sa ies m-a vazut un vanzator. A iesit in fata mea, m-a intrebat ce am in geaca, i-am aratat sticla ciordita si el a inceput sa tipe... mi-a zis sa stau acolo la colt pana vine politia, - io am stat ca mi-era frica sa nu ma bata - au venit vanzatoarele, a venit lumea in jurul meu si dupa 10 minute a venit si politia cu duba... M-au bagat in duba si m-au dus cu duba (trebuie sa va inchipuiti cum i se lumina fata cand povestea ca l-au plimbat aia cu duba de politie, efectiv topaia de bucurie razand cu gura pana la urechi si ochii beliti, mai-mai sa-i iasa din orbite!!!), la politie le-am zis ca sunt nebun si ca sunt in evidenta la spital la Capalnas (spitalul de nebuni) - mi-au cerut actele, le-am zis ca actele sunt acasa, asa ca iar m-au bagat in duba si iarasi m-au plimbat cu masina pana acasa ca sa luam actele, apoi inapoi la sectie, tot cu masina (iarasi topaia de bucurie ) - acolo s-au uitat pe acte, au sunat la spital si aia au confirmat ca sunt in evidenta lor, asa ca mi-au dat drumu acasa, de data asta m-au trimis pe jos, nu m-au mai dus cu duba (parea taaare marcat de faptul ca nu l-au mai plimbat cu duba). Bineinteles ca s-a oprit in primul magazin pe care l-a intalnit si a "cumparat" iarasi ceva marfa ca sa aiba ce sa vand in piata... - asa ca sa nu isi iasa din mana.
Asa ca tipul ciordea fara grija, singura lui problema era sa nu ia bataie!

La un moment dat eram cu niste colegi in camera, eram la CM3 , si vine grasu de la "cumparaturi" , intra pe usa si cu un aer triumfator spune: Baieti, hai sa va dau suc! Gratis, fac cinste!
- Pai ce suc ma ca tu de-abia ai bani sa traiesti...si vrei sa ne dai noua suc???
- Pai am!!! Am Cola, Fanta, chiar si Prigat de portocale, pe cuvantul meu... am fost la cumparaturi in piata...
Astia doi cu care eram io stiau de preocuparile lui, baietii erau in tema... Da cand am mers la ala in camera si am vazut ca ciordise PATRU BAXURI DE SUC am picat pe spate...
- Cum dracu ai facut ma nebunule??
- Aaaa, pai mai greu a fost sa car baxurile pana acasa... a trebuit sa fac 4 drumuri ca nu le-am putut cara pe toate odata! M-am oprit la ghereta, m-am uitat sa vad ce tigari NU au in vitrina si pe alea le-am cerut vanzatoarei - care s-a dus in spate sa imi aduca tigarile. In momentul ala am luat toate baxurile expuse in fata gheretei si le-am mutat 2 metri mai la stanga dupa ghereta... cand a venit vanzatoarea i-am zis ca imi pare rau da am uitat banii acasa si ca vin peste 10 minute. Apoi am luat baxurile pe rand si le-am dus de langa ghereta.... Lumea care era in zona a crezut ca io am cumparat sucurile , nimeni nu m-a intrebat absolut nimic... ufff, taaare greu sa cari atatea baxuri pana sus!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu