Programul Rabla din Germania a impulsionat atat de mult vanzarile de masini noi incat piata a urcat cu 22%, la 278.000 de masini, cel mai bun februarie din ultimul deceniu, noteaza BBC. Germanii dau 2.500 euro pentru cei care doresc sa-si schimbe masina mai veche de noua ani, cu una nou-nouta. Programul are un buget de 1,5 miliarde euro, 600.000 de locuri si a determinat producatori precum Renault, Dacia si Opel sa-si creasca productia.
Germanii au cumparat luna trecuta 278.000 de masini, dintre care 173.000 autohtone, iar 105.000 straine. A fost cea mai buna luna februarie din ultimul deceniu, iar reprezentantii asociatiei industriei auto, VDA, spun ca programul Rabla va avea in continuare un efect pozitiv, iar primul trimestru ar putea fi peste cel din 2008, intr-un moment cand alte piete mari sunt in agonie.
In aceste vremuri cand tot mai putini isi permit masini scumpe, germanii ofera o prima de casare generoasa care face ca pretul de pornire a unei masini Dacia Sandero sa fie de doar 5.000 de euro. Dar nu numai Dacia are de castigat, ci si alte modele de sub 15.000 de euro, cum ar fi Volkswagen Polo, Opel Corsa sau Ford Fiesta.
Initiativa guvernului german a facut ca cererea pentru masinile nu foarte scumpe sa creasca, astfel ca producatori precum Dacia, Renault sau Opel si-au crescut productia pentru a face fata comenzilor din Germania. Intr-un fel, programul Rabla nemtesc a scos din foame cativa producatori si le-a dat din nou sperante.
Pe fondul cresterii vanzarilor de masini autohtone in februarie, exporturile de masini germane au scazut drastic, cu 51%, la nivelul de 202.000 unitati.
Datele arata ca in Germania sunt 17 milioane de masini mai vechi de noua ani - deci eligibile pentru Rabla.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu